Monday, October 19, 2009

Rakan al Husna menziarahi Syeikh Abdul Rasyid al Junaidie

Rasulullah bersabda : Nazratun ila alimin khairun min ibadatin sanah ( melihat sekali pandangan pada tuan guru lebih baik dari ibadah sunat setahun). Maka di atas unjuran itu, selagi ada hayat ulamak Rakan al Husna akan sentiasa menziarahi para ulamak untuk mengangkat dan beramal dengan hadis Rasul s.a.w.
Apatah lagi, jika ulamak itu dalam keadaan sakit. Jesteru satu usaha untuk menziarahi Syeikh Abdul Rasyid al Junaidie telah diadakan pada hari sabtu yang lalu bersamaan pada 17 Oktober 2009. Seramai 3 oranhg telah mewakili Rakan al Husna menziarahi syeikh di hospital mersing. Beliau dalam beberapa syawal yang lalu telah diserang sistem sarafnya sehingga keseluruhan dirinya terasa sakit. Maka anaknya telah membawanya ke hospital. Namun, kini kesihatan beliau bertambah baik.
Syeikh abdul Rasyid sempat memberi nasihat kepada anak-anak murid Ustaz Shahrul, agar sentiasa bersama Allah. Jadilah Ahlillah. Belajarlah ilmu makrifat. Istiqamahlah dengan syeikh yang membimbing dan lain –lain lagi. Mutiara hikmah dan tausiyah beliau hendaklah para ikhwan sekelian mengamalkannya.
Marilah kita bersama-sama berdoa agar syeikh dipanjangkan usia dan diberi kekuatan untuk istiqamah dalam ibadah dan kecintaan kepada Allah. Pertemuan singkat selama setengah jam itu telah diakhiri dengan bacaan doa oleh Ustaz Shahrul Rizal bin Mohd Sati.
Allahumma barik masyayikhana….

No comments:

Post a Comment