Monday, November 9, 2009

Hujung minggu yang membosankan…




Hari jumaat yang lalu, kami telah membaca qasidah di rumah En Salleh atas perkahwinan anak beliau Saudara Nur Muhammad. Untuk pengetahuan semua, Nur Muhammad atau mamat wok leh ialah salah seorang ahli Rakan al Husna. Sejak beliau berpindah ke pahang, menyebabkan beliau sudah tidak dikenali di kalangan ahli yang baru –baru ini. Jesteru itu, Rakan alHusna mengucapkan tahniah kepada Saudara Nur Muhammad, moga bahagia ke anak cucu, ditambahkan rezki, diluaskan rezki dan dimudahkan segala masalah. Seramai hampir 40 orang terlibat dalam majlis pembacaan qasidah tersebut.

Hari Sabtu pula, Rakan al Husna terlibat dengan pembacaan qasidah di rumah en Jantan atau rumah mangga. Hazahi atau mangga ialah salah seorang yang ada juga terlibat dengan aktiviti Rakan al Husna. Seramai hampir 30 orang terlibat dalam pembacaan Qasidah. Majlis bermula pada pukul 10.30 malam. Kelewatan adalah kerana kami berada di rumah along untuk Majlis Maulid sempena kelahiran Shahrul Ifwat atau kelahiran anak kedua along. Majlis bermula dengan pembacaan maulid, qasidah dan tazkirah pendek oleh Ustaz Shahrul Rizal bin Mohd sati. Itulah program Rakan Husna untuk minggu ini.

( cuba teka apa yang si salam ni buat...buang uhuks uhuks ke ? )
Sementara itu,Hari Ahad adalah hari yang membosankan. Walau pun sudah merancang awal program memancing dan berkhemah, tetapi masing-masing yang keletihan melambatkan proses pengendalian program tersebut. Kami mula bertolak untuk program tersebut, pada pukul 4.30 petang. Kami hanya berkelah di camel sahaja. Tentatif Cuma memancing, berkelah dan berjalan memikirkan keindahan alam. Kami sempat bergambar di atas dalah satu puncak bukit diwaktu senja dengan menginsafi kebesaran Allah.



Cuma itu sahaja program rakan al Husna bagi memenuhi aktiviti hujung minggu yang membosankan.

1 comment:

  1. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    ReplyDelete