Monday, August 24, 2009

Syaziliyyah Foundations




Syaziliyyah Foundations ditubuhkan sendiri oleh Ustaz Shahrul Rizal, yang diambil dari nama pendiri Thoriqah Syaziliyyah iaitu Syeikh Abu Hasan al Syazili. Ianya ditubuhkan pada tahun 2003 seawl kedatangan Ustaz Shahrul Rizal ke bumi Tenggaroh.
Pada awalnya, Ustaz Shahrul Rizal ingin menjadikan Syaziliyyah Foundations sebuah pertubuhan yang akan bergerak untuk mengislah masyarakat seperti mana yang Ustaz Shahrul Rizal laksanakan pada Rakan Husna. Namun usaha tersebut tidak kesampaian apabila penubuhan Rakan Husna lebih diutamakan. Jesteru itu, Syaziliyyah Faoundations hanya menjadi sebuah unit yang kecil daripada Rakan al Husna kerasna Ustaz Shahrul Rizal tetap tidak mahu ianya terhapus begitu sahaja.



Oleh kerana itu, Syaziliyyah Foundatios hanya bergerak sebagai penerbit untuk bahan bercetak Rakan al Husna sekaligus membantu Unit Penerbitan Rakan al Husna bergerak.
Sekarang, Syaziliyyah Foundations telah menerbitkan hampir 10 buku Ustaz Shahrul Rizal dan berpuluh-puluh artikel dan pamplet Rakan al Husna. Semoga usaha ini diberi kekuatan oleh Allah untuk diteruskan dan dianggap amal soleh disisiNya.



No comments:

Post a Comment